УДИ – Euroclio

Почетак » Актуелно » Летња школа – “Историја која повезује Исток и Запад – Учење кроз испреплетане тековине наставе историје и културног наслеђа”

Летња школа – “Историја која повезује Исток и Запад – Учење кроз испреплетане тековине наставе историје и културног наслеђа”

IMG_6908Друга регионална EUROCLIO летња школа “Историја која повезује Исток и Запад – Учење кроз испреплетане тековине наставе историје и културног наслеђа” (“History that Connects East and West: Learning through Entangled Legacies in History Education and Cultural Heritage”) одржана је у периоду од 12. до 17. јула у прелепом амбијенту Националног парка Ловћен у Црној Гори. Летња школа је организована од стране EUROCLIO-а (у сарадњи са удружењима наставника Црне Горе – ХИПМОНТ), Саветом за регионалну сарадњу – Радна група за културу и друштво (RCC Taskforce on Culture and Society) уз подршку са пројекта Education Partnership for Advocacy, Capacity-Building and Transformation (ePACT).

IMG_7234Летња школа је окупила већим делом едукаторе и експерте из области историје и културног наслеђа из региона, али и госте из целог света – САД, Финске, Малте, Шкотске… Један од најважнијих циљева летње школе било је повезивање наставе историје и културне баштине региона, тако да је акценат стављен на учење на историјским локалитетима. Тема првог дана летње школе био је „Западни“ утицај на културни развој после римског периода. Након уводних презентација организатора и упознавања учесника летње школе, организована је посета Његошевом маузолеју на Ловћену и обилазак старог града у Котору. По повратку у хотел организовано је интеркултурално вече, где су учесници летње школе донели националне специјалитете из своје земље и представили их другим учесницима.

Другог дана акценат је стављен на Други светски рат у Југоисточној Европи. Колеге из Финске, Малте, Шкотске и САД презентовали су како је историја Балкана представљена у њиховим земљама кроз праксу и наставне програме. Уследиле су радионице које су посвећене учењу о Холокаусту и другим осетљивим темама везаним за Други светски рат. На крају је организован  традиционални „pub quiz“ где су такмичари имали прилике да покажу колико заправо познају културну историју региона.

IMG_6856

 

Тема трећег дана летње школе био је „Источни“ утицај на културни развој после римског периода. Цео дан је протекао у истраживању културне баштине старог града Бара и Улциња. У касним поподневним часовима организвана је посета Цетињу, где су учесници имали прилике да се упознају са историјом Црне Горе приликом посете Народном музеју на Цетињу.

IMG_7044

Изградња историје која повезује назив је теме завршног дана. Представљен је ePACT пројекат, а учесници су током радионица дали значајан допринос развоју упитника за наставнике који ће бити понуђен почетком следеће године наставницима из региона. Други део активности усмерен је на осетљива питања наставе историје – „како учити о 90-тим“ и планирању даље сарадње између националних удружења наставника историје у наредном периоду.

 

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: