УДИ – Euroclio

Почетак » Актуелно » Трећа регионална EUROCLIO летња школа Going beyond Pride and Pain? – Албанија 2017.

Трећа регионална EUROCLIO летња школа Going beyond Pride and Pain? – Албанија 2017.

Супер школа – учионица на интернету

У сарадњи са СуперШколом, посетиоцима нашег сајта је омогућено 10% попуста на, већ повољне цене СуперШколе. Приликом претплате, у поље „Ознака промотера“ упишите број 1014 и систем ће вам аутоматски обрачунати 10% попуста.

DSC03724Трећа регионална EUROCLIO летња школа “Going beyond Pride and Pain? Историја која повезује Балкан ” (“Going beyond Pride and Pain? – ‘History that Connects the Balkans’) одржана је у периоду од 18. до 23. јула у Албанији, у природном амбијенту националног парка Љогара код Валоне. Летња школа је организована од стране EUROCLIO-а (у сарадњи са удружењем историчара Албаније – АЛБНА) уз подршку CDRSEE-а и Музеја Кућа Ане Франк. Летња школа је окупила око 80 учесника из целог региона и Европе. Учесници летње школе су имали прилике да кроз предавања, радионице, дискусионе групе и студијске посете, продубе своје знање и упознају се са новим едукативним садржајима.

DSC03463Тема првог дана летње школе била је „Учење осетљивих историја“. Након уводних презентација организатора и упознавања учесника летње школе, представници CDRSEE-a, Музеја Кућа Ане Франк и EUROCLIO-a представили су своје пројекте у региону које се баве осетљиви питањима новије историје. У оквиру заједничког панела Како подучавати осетљиве историје: студије о иновативном приступу представници пројектног тима Learning a History which is not yet History (Учење историје која то још није) представили су своје досадашње резултате рада на пројекту.  DSC03512Модератори су представити постојеће ресурсе о ратовима деведесетих и материјале које су до сада прикупили. Питања као што су изазови суочавања са недавним ратовима, како пронаћи одговарајуће материјале, а шта се препоручује за даљу употребу у настави, били су главни фокус ове радионице. По завршетку програма организовано је интеркултурално вече, где су учесници летње школе донели националне специјалитете из своје земље и представили их другим учесницима.

DSC03542Другог дана летње школе акценат је стављен на „Критички приступ настави историје Западног Балкана“. Представљени су резултати анкете заједничког пројекта e-PACT, који EUROCLIO организује у сарадњи са CDRSEE, са циљем да се подигне свест о важности образовног система на Западном Балкану. Учесници радионица су дискутовали о неким важним параметрима резултата анкете која је спроведена међу наставницима широм Западног Балкана.

DSC03709У другом делу програма организована је посета Валони и острву Сезан. Острво Сезан, бивша војна база, био је јединствена прилика да се учесници летње школе упознају ближе о комунистичкој прошлости Албаније.

Трећи дан летње школе протекао је у целодневном истраживању на историјским локалитетима. Учесници летње школе ималу су прилике да се упознају са богатим културним наслеђем арехеолошког налазишта Аполоније и остацима старог Берата. У вечерњим часовима организован је паб квиз где су се мешовити тимови такмичили у знању из локалне, регионалне и светске историје.

Завршни дан летње школе посвећен је активностима на јачању капацитета, могућностима регионалне сарадње и планирању пројеката у региону.

 

Прочитај још:

Прва регионална EUROCLIO летња школа „Историја која повезује“

Летња школа – “Историја која повезује Исток и Запад – Учење кроз испреплетане тековине наставе историје и културног наслеђа”

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: