Четврта регионална EUROCLIO летња школа Strategies for Inclusion – Словенија 2018.

37243167_1920748644612219_8418600851844628480_nМетлика, леп и миран град у Словенији, угостио је 55 учесника из 23 државе у оквиру Четврте регионалне летње школе EUROCLIO. Осим историчара из региона било је и колега из других делова Европе, од Норвешке и Финске до Португала, Кипра, Јерменије и Грузије. Сви су у периоду од 9. до 15. јула били у прилици да слушају различита предавања везана за инклузију јер је то била тема овогодишње Летње школе – Strategies for Inclusion – Making history and citizenship education more inclusive and accessible (Стратегија за инклузију – учинити историју и грађанско васпитање приступачнијим).

Регионална летња школа била је у завршном делу пројекта Стратегија за инклузију који траје од 1. септембра 2015. до 31. августа 2018. године. EUROCLIO је организовао овај скуп у сарадњи са Словеначким удружењем историчара и Заводом за глуве и наглуве у Љубљани. Реализован је уз подршку програма Еrasmus+ Европске уније, а присуствовали су и представници партнера у пројекту, као и предавачи и чланови Специјалних интересних група о мотивацији ученика са посебним потребама

У току пет радних дана програм је укључивао пленарне састанке и радионице о различитим аспектима инклузивног образовања, групним дискусијама о изазовима за инклузивно образовање и могућим, конкретним решењима за подршку ученицима са посебним потребама. Имплементација стратегија инклузивног образовања фокусирана је на кључне компетенције, исходе учења и свеобухватни курикулум.

Програм је, у складу са темом, предвиђао да учесници Летње школе посете Словеначки етнографски музеј у Љубљани где су имали задатак да бележе добре и лоше примере поставке прилагођене ученицима са посебним потребама о којима се касније дискутовало. Осим тога посетили су и основну школу Милка Шобар – Наташа која постоји као специјална школа за ученике са посебним потребама где су их домаћини указивали на системом рада и васпитања својих ученика.

Учесници су још једном имали прилику да виде демонстрацију Хисториане и могућностима употребе извора за припрему наставе. Било је и радионица које нису директно повезане са инклузивним образовањем као и радионице везане за регионалну историју и презентовање раније завршених заједничких пројеката.

Захваљујући дивним домаћинима и њиховој организацији, полазници Летње школе упознали су се са локалном историјом обилазећи Белокрањски музеј и Шокчев двор где је пре 160 година саграђена Српска православна црква Св. Петар и Павле и где су дочекани чувеном Белокраинском погачом.

Прочитај још:

Прва регионална EUROCLIO летња школа „Историја која повезује“

Летња школа – “Историја која повезује Исток и Запад – Учење кроз испреплетане тековине наставе историје и културног наслеђа”

Трећа регионална EUROCLIO летња школа Going beyond Pride and Pain? – Албанија 2017.

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s